torsdag 17 september 2009

Välkomna till förorten

Dagen går som på räls och jag har redan hunnit ta tag i många viktiga saker.
Jag och Diva hade ett bra frukostmöte på Anglais tidigt i morse kring 10-tiden.
Vi har kommit överens om att jag ska öka min politiska framtoning och att jag måste ut och nätverka mycket mer frekvent.
Därför har jag bokat bord på Teatergrillen i kväll och där ska jag bland annat dinera med min ex-pojkvän Kasper som jobbar på Storåkers. Han har lovat att ge mig några goda råd så att min karriär kan få en ordentligt skjuts i rätt riktning.
Jag och Kasper var lite som Margaret och  Dennis Thatcher under vår högstadieromans. Enda felet var att Kasper var lite hårig på den tiden så han gick under öknamnet "Gorillan från Gribbylund". Det var inte till min fördel så jag var tvungen att göra slut. 
Har annars nöjt läst om vår landsfader i DN. Han framstår mer och mer som en sann Reagan och jag tror att han kommer se till att Sverige snart är en oas för alla med stil och klass.
Vi måste ha fler som arbetar med hushållsnära tjänster så att vi med stil kan lägga all vår tid och kraft på att shoppa och synas. Det gynnar alla parter och vårt land blir ett vinnande lag igen. Ett par exempel för att tydliggöra det hela: De som spelar bakom Zlatan i landslaget skulle inte vara något värt om det inte vore för Ibrahimovics briljans. Eller: Jorden skulle inte finnas om det inte vore för den strålande solen.
Så sluta att diskriminera oss som tjänar bra och som ser till att låginkomsttagarna kan plocka russinen ur kakan.
Bis später!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar