torsdag 3 september 2009

Dagens outfit


I dag har jag piffat till mig lite eftersom mitt humör har varit något molnligt.
Kommer man in fel in i arbetsdagen så går det alltid att lyfta sig själv med lite smink och fräscha kläder.
När min favoritsmoothie var slut på Anglais i morse så föll min värld samman.
Lyckades dock bromsa fallet med hjälp av min scarf från Pierre Cardin. 
Med den på så kunde jag få till en lyckad lunch på Riche samt en asbra after work på Grodan.
Såg även min förebild Anna Kinberg vid svampen. Hon är den klokaste människa jag vet.
Allt sedan den dagen hon sa att "stockholmare är smartare än lantisar" har hon varit min stora inspirationskälla.
Det största problemet med lantisar är att de inte inser pengarnas sanna värde.
De förstår till exempel inte att en bra latte måste kosta 45 kronor och att en etta på 20 kvm är värd 1,9 miljoner.
Detta ska bli min mission i mitt politiska arbete, att lära lantisarna vad saker och ting egentligen kostar.
Nu ska jag och Les på Beirut café. 
Efter en tuff arbetsdag kan det vara skönt med en lugn och romantisk middag.
Tschüß

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar