tisdag 22 september 2009

Money for nothing

Dagen rusar fram som en EU-parlamentariker som fått vittring på buffébordet. Ska nu på East för att kolla på lite vanligt folk och se vad som är på modet i de lägre samhällsklasserna. Dixie blir mitt förkläde och vi ska nog dela på en flaska Chablis så här på eftermiddagen. Tack vare budgeten så kan jag se framåt med tillförsikt och det måste firas på något slags sätt. Pappa har nämligen lovat att summan som han tjänar extra, tack vare skattesänkningen, ska överföras på mitt konto. Han är för snäll och därför gör det inte så mycket att vi bara träffas en gång i månaden. Tycker att det är mycket bra att vi som drar Sverige får en extra morot på lönekontot och att de omkring 900 000 svenskar som väljer att stå utanför arbetsmarknaden får lite extra bränsle till att bygga sig en ordentlig karriär. För det är i motvind som draken lyfter mina vilsna medmänniskor! 
I morgon går flyget till Bryssel då jag ska på studiebesök och få en rundvandring av våra duktiga och hårt arbetande moderata parlamentariker.
Snart dags för modeauktion.
Küß 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar