tisdag 22 september 2009

I´m a Barbiegirl

Hann inte skriva till alla mina lieblings i går. Orsaken stavas Hilja och vi tjejer börjar så smått få henne på rätt köl igen. Återkommer till det senare beroende på hur vi lyckas.
Har en tuff arbetsdag framför mig och den ska avslutas med en modeauktion på Stockholms Auktionsverk i kväll. Förhoppningsvis kan jag komma över något fint från Chanel, har fått 30 000 av pappa att handla för. Min nyvunna centervän ska givetvis följa med. Les behöver dock inte bli avundsjuk eftersom min vän gillar pojkar i stället för flickor. 
Vendela skriver:
Tjing Bodil!
Även om du har en fullspäckad agenda tar jag mig fräckheten och ber om din expertis. Solen har slutat lysa vid min sida. Min bättre hälft har tyvärr gått och blivit min sämre. Hur sparkar jag en kollega från tjänsten som livskamrat utan att gå lottlös ur fissionen? Hans nätverk är obetalbart.
Love

Mitt svar:
Oftast brukar jag låta nätverket gå före egen lycka, men det beror lite på hur din hälft har blivit sämre. Har han tappat jobb och pengar så är sparken den enda utvägen. Har han däremot börjat vandra över skaklarna så bör du kanske tillåta detta. För du vill väl inte förlora din status i de sociala sammanhangen? En kvinna utan man är som ett företag utan VD och aktieutdelning. Tappa inte ett bra nätverk för lätt, Vendela!
Küß

1 kommentar: