lördag 5 september 2009

En fråga

Har haft en bedrövlig förmiddag.
Skulle ta tunnelbanan in till stan, men kom bara till Liljeholmen.
Visade sig att det brann vid t-centralen och det var helt stopp i trafiken.
Åker egentligen inte t-bana eftersom det är smustigt och äckligt, men nu var jag tvungen.
Värre var att jag även tvingades åka buss med halva söderort, vilket var en ren pina. Tror aldrig att jag har sett så många färgblinda och trendstörda människor på en och samma gång. Det blandades högt och lågt med Kapp-Ahl, Lindex, Gina Tricot och Haléns. Var en bedrövlig syn och jag förstår inte hur folk kan ha en så dålig smak. Varför piffar de inte till sin stil med något från Luis Vitton eller Fendi. Behövs egentligen inte så mycket. Ett skärp, en väska eller scarf visar direkt att man har smak och känsla. Det måste de kunna lära sig.

En följare ville veta min åsikt angående hans liv:
hej bodil, jag är en ensamstående och arbetslös tonårspappa med dålig rygg. funderar på att gå i pension redan nu. tycker du att det är ok att ligga samhället till last redan vid 43 års ålder? vad ska jag göra? /Ljungan
Svar: Jag ger egentligen inte råd till män. Jag ser mig främst som en ledstjärna för tonårstjejer som behöver en vägledning in i vuxenlivet. Men Ljungan får nog söka hjälp hos sin familj. När jag och mina vänner har problem så vänder vi oss ofta till våra familjer för att få pengar så att vi kan köpa det vi vill ha. Ljungan skulle nog må bättre om han inhandlar en Burberry-slips och kanske ett par matchande manschettknappar. Tror att detta går att finna i Sturegallerian.
Kram mina lieblings

1 kommentar:

  1. Guuud vad glad jag blev att se att du har skaffat en blogg. Det är sååå kul att läsa om dig och ditt liv. Har du köpt några nya kläder på sistone? Själv har jag köpt en ny punghållare från Prada, lägger in en bild någon dag.

    Kram Loffe

    SvaraRadera