tisdag 8 september 2009

Training day

Pust och stön. Har precis varit och tränat. Brukar springa 2,5 km för att avsluta med 500 situps. Vill ha långsmala muskler och en platt mage, vill absolut inte se för maskulin ut. Typ som den där som sprang i Berlin. Helt rätt av publiken att bua ut henne. En kvinna får aldrig se ut på det där sättet. Vi tjejer måste hålla ihop och frysa ut dem som faller ur den gängse normen (blond, smal och axellångt hår).
Dagen har annars varit ganska stressig. Jag och Diva har försökt att sätta ihop en affärsplan men det har gått sisådär. Har dessutom uppdaterat mitt CV för att få det att se lite mer spännande ut. Överdriver allt jag har gjort för att boosta meriterna. Ser inget fel i att ljuga så länge man vet vad man vill.
Läste även att lunchpriserna hade gått upp och att snittet nu ligger på 74 kronor.
Min fråga är då: Vad äter svenska folket för avfall egentligen?
En lunch ska aaaaaldrig kosta under hundra kronor och man får absolut inte äta i en personalrestaurang. För då kan man lika väl lägga in sig på långvården.
Som jämförelse – min lunchnota i dag:
Grönsallad 105 kr
Vatten 15 kr
Cappuccino 45 kr
Totalt: 165 kr
Så ska det se ut om vi vill att Sverige ska fortsätta att utvecklas.
Jag säger det igen: Folk förstår inte pengars värde i det här landet.
Nu ska jag ta en drink med tjejerna.
Küß meine lieblings


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar