torsdag 3 september 2009

Lång dag


Det blev ett litet tråkigt slut på dagen eftersom jag och Les blev ovänner. I grunden är vi överens, men vi ser bara lite annorlunda på saken. Jag menar att ett lyckat samhälle inte kan tillåta att undersköterskor får en högre lön. Min motivering till detta är att de då skulle spendera sina pengar på grälla färger eftersom de har så dålig smak vad gäller mode. Jag tycker inte att Stockholms gator, och för den delen södra Sveriges gator, har plats för kvinnor som klär sig i Rowells senaste och röker gula Blend. Les tyckte detta var inskränkt och menade att undersköterskor skulle ha en låg lön eftersom de inte genererade några vinster för aktieägarna.
Efter detta blev stämningen något tryckt och jag funderar nu över hur vi ska hitta tillbaka till varann igen. Ska nog ringa min kompis Bimbo i morgon. Hon har ofta några goda råd i bakfickan. Lite som min mentor skulle man kunna säga.
Men nu måste jag sova.
Schlaf schön meine lieblings.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar