tisdag 8 september 2009

Tänker tankar

I dag när jag vaknade kände jag mig lite illa till mods.
Kan ha att göra med att jag hade DN som kvällslektyr där jag läste om att nittio människor hade dödats i Afghanistan. Tänker ett par gånger om året på det som händer runt om i världen. Det är alltid tråkigt att människor dör, men offer måste krävas för att alla ska kunna köpa exakt vad de vill ha. Nittio döda kan betyda att fyra miljoner kabulbor snart kommer att kunna njuta av shoppinggallerior och snabbmatsrestauranger. Det tycker jag är en enorm vinst för alla människorna där borta. Titta bara på Irak. Alla invånare där har äntligen samma möjlighet att bli rika och berömda. 
Nu till något mycket viktigare.
Har bestämt mig för att färga mina ögonbryn och ögonfransar. Ser det som en investering i tid eftersom jag då kapar åtskilliga minuter vid morgonmaken som jag kan lägga på håret i stället.
I dag ska jag även hylla våra svenska klädmakare genom att bara använda svensk design. Blir troligen ett par byxor från Fifth avenue shoe repair och en topp från Filippa K. Har dock blivit lite tveksam till att bära Filippa K eftersom många i förorten och på landsbygden har en förkärlek till märket.
Bis später!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar