lördag 5 september 2009

Aspen by night

Det är skönt att slippa sova ensam, trots att privatlivet är smått kaosartat.
Lesters pappa ringde mig ikväll och frågade vad som stod på. Jag berättade hela historien, men han svarade bara att "undersköterskor ska ha lägre lön eftersom de är kvinnor". Hade hoppats på att få  lite stöd av honom men det kunde jag tydligen glömma. 
Nu ligger jag här och lyssnar på Bimbo som verkar ha trånga näsgångar eftersom hon andas väldigt ljudligt. Tror nog att ett näsjobb kan vara att rekommendera för min goda vän, inte bara för att komma åt snarktendeserna… hon har nämligen en gigantisk näsa som mer eller mindre tar upp hela ansiktet. 
Vad gäller bilden från after worken så såg jag något berusad ut, men så var absolut inte fallet. Skulle aldrig vara berusad offentligt eftersom det inte anstår en fin kvinna.
Har ännu inte hört ljud ifrån Les. Enligt Dixie hade han beställt drinkbord på Village med Niño och Loffe.
Fy vilket sätt, och här ligger jag i en förort och lyssnar på paraderande polyper.
Undra om Filippa upplevde något sånt här i sina yngre år?
Puss mina lieblings – i morgon är det jag som köper nya skor.
Blir nog ett par lårhöga stövlar liknande de som Vivian hade på sig innan hon blev en svan och fick sin drömman.
Tänk om livet vore såååå enkelt.


1 kommentar:

  1. hej bodil, jag är en ensamstående och arbetslös tonårspappa med dålig rygg. funderar på att gå i pension redan nu. tycker du att det är ok att ligga samhället till last redan vid 43 års ålder? vad ska jag göra? /Ljungan

    SvaraRadera