torsdag 29 oktober 2009

Under the Boardwalk

Konferensen har tagit på krafterna så i dag mjukstartar jag. Ska på ett möte kring 15.00 så fram tills dess arbetar jag hemifrån. Har bläddrat igenom lite tidningar och rensat ur ett par garderober. Ska snart fota av plagg som jag tänkte sälja på Tradera, har en uppsjö av budbulvaner så priserna brukar bli godtagbara på det jag säljer.
Skulle aldrig få för mig att skänka något till Emmaus eller liknande eftersom folket i tredje världen är väldigt okunnigt vad gäller mode och kvalité.
Läser att bankbonusarna kommer att landa på 5 miljarder för helåret vilket gör mig genuint lycklig. Härligt att människor som verkligen gör något gott för konungariket Sverige får betalt för det stora samhällsansvar som de tar. Utan större löner sliter de dag ut och dag in för att svenskarna ska få ett bättre och snyggare liv – otroligt beundransvärt och jag vet inte om jag hade pallat att jobba så för egen del.
En söt liten följare mejlar en angelägen fråga:
Hej Bodil, vilken fin bild av dig på färjan! Jag undrar bara en sak. Du verkar alltid ha så DYRA märken på dina kläder och väskor nu för tiden. Kan man inte blanda dyrt med lite billigare? Så det blir lite mindre brackigt? eller är det otrendigt? Aja pussssss från Nathalie

Mitt svar:
Hej fina Nadja. Så här är det lilla du: Tack vare finanskrisen har inte alla längre råd att köpa dyra kläder och därför ska vi som har medel passa på att fjärma oss från de vanliga konsumenterna. Jag köper dyrare kläder för att tydligt visa att jag har pengar och att jag är stolt över det. Skulle jag blanda upp min stil med billigare märken så blir det lätt lite sprickor i kristallen och det mår ingen bra av. Stil och klass är inget som har byggts upp av en onödig uppblandning av klasser eller modehus.
Küß kleine mädel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar