onsdag 14 oktober 2009

Goodbye yellow brick road

I dag har jag (förhoppningsvis) varit på Apoteket för sista gången. Denna återstående utpost av socialdemokratiskt förtryck är som bekant på väg att konkurreras ut av fräschare och snyggare privata alternativ. Känner mig alltid så uttittad av ugglorna som jobbar i kassan och de verkar ha glömt att man även ska klä sig snyggt på jobbet. Vitt verkar vara färgen som gäller för dessa modestörda individer. Ibland slukas även personalen upp av vävtapeten och det enda man ser är då ett par bågar från Favoptic.
Ska bli underbart att kunna gå till en butik med snygg personal och köpa Dulcolax (brukar använda det i samband med julbord).
Såg att min kompis AA satsar på en politisk karriär. Härligt att han kan överföra sina goda idéer till moderat politik. Jag tror liksom han att problemen med ungdomsbrottslighet och utanförskap löses med kameror, ljus och sms. Han har dock glömt att en satsning på mode även skulle minska kriminaliteten i till exempel Akalla. Har aldrig varit där men jag tror att deras frustration beror på att de inte har några bra modebutiker i sina gallerior.
Dejten med Industrivärdenkillen får förresten: B B B B
Han betalde för allt och körde mig även hem.
Nu ska jag duscha.
Küß

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar