söndag 25 oktober 2009

Burning Love

Mitt liv är så sagolikt vackert just nu. Hinner knappt med politik, jobb och nätverksarbete. Jag och Ludde är verkligen som gjorda för varandra och jag gissar att Filippa kände så här när hon kom över sin Fredrik. I helgen har vi mest cocoonat och stängt ute resten av världen. Vi har lyssnat mycket på Da Buzz och tittat på en del kärlekskomedier. Han är nu på väg över så att vi kan se Love Actually i kväll.
Har dock inte missat att min favorit-fashionista, Sofi, dömer ut många modebloggare som försöker överglamourisera sin värld. Skönt att en veteran tar bladet från munnen och berättar hur det verkligen ligger till. Inga namn nämnda, men jag har länge ifrågasatt vissa modebloggares verklighetsbeskrivning eftersom jag aldrig har stött på dem ute i vimlet utan de håller mest till på Åsö-gymnasium.
Har även fått några värdefulla tips från min partikollega AA:
Hej Bodis!
Jag tycker att det är kul att även du vill satsa på politiken. Mitt tips till dig är att snabbt som ögat finna en sakfråga som du kan driva för fulla muggar. Gör till exempel som jag och ta något självklart som alla är emot. Mitt förslag är att du driver en kampanj mot knark i skolan, det kan ingen tycka illa om och du kommer att klara dig fint i debatten.
Du behöver dock inte berätta att du och dina vänner ibland drar en lina på skoj. Vanligt folk förstår nämligen inte att kola är bättre än sprit så det kan svärta ned din fasad.
Lycka till!
Nu ska jag kyla ned en flaska Alsace och göra morotsstavar innan Luddis kommer.
Küß

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar