måndag 12 oktober 2009

The look of love

Blev en 10 000 mils service på Sophiahemmet. Vill ju inte ha något skit i katalysatorn nu när jag ska ut på marknaden igen. Sköterskorna där är så otroligt söta i sina små dräkter och det känns som om man är med i "Stolthet och fördom". Är ju ganska passande eftersom jag är ute efter en ny Mr Darcy.
Tror förresten att jobbuniformer är framtiden för det nya Sverige. Kan vara bra att turister tydligare ser vilka som är härskare och följare. Detta har ju varit lite otydligt de senaste 20 åren så det måste rådas bot på. Politiker talar ofta illa om klassklyftor vilket jag inte riktigt förstår. Klyftor måste finnas så att vi med pengar kan skina tydligare. Ett samhälle där alla lever i välfärd blir slätstruket och familjer av god börd försvinner lätt i bruset. Filippa och Fredrik har givetvis förstått detta och laddar nu tvättmaskinen full så att det blir lite större skillnad på kavajer och kalsonger.
Industrivärdenmannen hörde förresten av sig i dag och ville ha en andra dejt. Som den uppfostrade kvinna jag är så tackade jag givetvis ja eftersom män med pengar förtjänar en andra chans.
Känns härligt att ha många möjligheter i kärleks- och nätverkslivet igen.
Küß

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar