söndag 11 oktober 2009

Head over heels

Vilken härlig helg det har varit. Dejt, jobb, kärlek, pengar och sjukdom har varit några av ingredienserna till den lyckade kakan.
I dag har jag varit på ett informellt möte med Timbro och det kan bli tal om ett samarbete när det är dags att lansera min kampanj.
Männen där, för det är mest slipsar som syns, är fantastiskt trevliga och världsvana. I dag diskuterade vi hur vi snabbare ska kunna överföra de statliga medlen till privata aktörer. En smal kille med färgglada kläder påpekade också att det finns mycket pengar inom föreningslivet som privata aktörer skulle kunna förvalta på ett mycket bättre sätt. De skissar därför på en strategi som ska leda till att bland annat ABF, KFUM och Scouterna tas över av lite mer affärsmässigt skickliga människor. För nästa steg är att vi smarta och modemedvetna medborgare tar ett ordentligt grepp om folkbildningen i det här landet. Ut med konstiga svamp- och språkkurser och in med aktie- och modekurser.
I morgon ska jag på Sophiahemmet för att ta några prover. Är alltid lika trevligt att besöka sjukhuset och man blir fantastiskt väl bemött. Om tio år hoppas jag att alla sjukhus är privata så att alla kan få njuta av bra och effektiv vård. Mitt förra besök klockades till 7,20 minuter och tack vare det har min husläkare fortfarande chansen att vinna "effektivbonusen" som i år är vinnarens egen vikt med Pinot Noir. Min stora idol Filippa är det som har uppfunnit denna affärsmodell.
Ska nu iväg för att träffa Hilja och hennes lille. Har varit på NK och köpt ett ursött Ralph Lauren-set till fotbojan.
Industrivärden har ännu inte hört av sig.
Undra vad Les gör nu?
Küß

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar