tisdag 20 oktober 2009

World in Motion

Är inte sportintresserad för fem öre, men som jag har förstått så riskerar två stockholmslag att åka ur den högsta serien i fotboll. När jag och Les fortfarande var en allians så hände det att jag följde med honom till Stadion för att titta på Djurgården. Det som då slog mig var att stockholmssupportrar var så oerhört mycket snyggare och bättre klädda än landsortens rövarband. Som politiker tycker jag därför att de styrande inom svensk fotboll bör införa en klausul som innebär att lag kan få extrapoäng om de kan visa upp snygga människor på läktarna. Syftet skulle vara att höja produktens marknadsvärde för de bolag som väljer att investera i fotbollen. För vem vill se orcher inrama en match med vackra vältränade män?
Snygga människor betyder mer pengar vilket gör alla till vinnare.
Kommer att skissa på en motion kring detta när jag kommer in i Riksdagen.
Har annars tagit min hand från Hilja sedan det framkommit att hon varit i Ullared shoppat. Trodde vi var på väg att rädda henne från att hamna i Rotebro, men det hoppet har med all önskvärd tydlighet suddats ut.
Varför förstår inte människor att skönhet sitter på utsidan och det är inget man kan inhandla på Gekås eller liknande. Den enda gången man får handla billiga kläder är när man är på outlet i USA.
Bis bald lieblings

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar