måndag 18 januari 2010

Womenizer

Har haft en lugn helg som inriktat sig på att ladda batterier.
I fredags följde jag Let´s Dance och Skavlan.
Kling kan nog snart packa ihop sina paljettklänningar eftersom hon inte är tillräckligt folklig för att väcka sympatier i Bredbyn.
Är nog lika bra det, för vi medvetna stockholmare ska inte sänka oss till landsortsnivå.
I Skavlan fick Gynning njuta av ett gäng härliga silverryggar som behandlade henne med makt och känsla. Den enda som inte platsade henne på mattan var den där killen som har skrivit en deckare. Han var lite vek och förstår nog inte att vi kvinnor söker ett viss mått av förnedring för att känna oss uppskattade. Han tilltalade Carolina med respekt vilket var lite löjligt att se.
Näe, tacka veta jag högfärdiga politiker, överlägsna trubadurer från Amerika och programledare som mer eller mindre pekar ut en kvinna som drinkhora.
I lördags nätverkade jag på Village och träffade där en gift småbarnsfar från Gribbylund som sa att han kände Politikerbloggens skapare. Han bjöd mig på ett antal drinkar och efter att ha agiterat om att ”bli inte en i den grå massan” så försvann han lika plötsligt som han dök upp.
Nu ska jag till ungdomsmottagningen.
Küß und glückwünsch

3 kommentarer:

  1. Gribbylund? Har något gott någonsin kommit från Gribbylund? När jag tänker på Gribbylund ser jag framför mig människor som lydigt betalar sin skatt och städar sina hus själva. Vad är det för liv?
    /Agnes von und zu Arschloch

    SvaraRadera
  2. Du är för fin Agnes. Finns du på FB?

    SvaraRadera
  3. FB? Vad för slag? Låter som någon slags nymodighet.
    /Agnes von und zu Arschloch

    SvaraRadera