söndag 10 januari 2010

Joyride

Helgen sjunger på sista refrängen och det gör även min semester.
Var i går på en het dejt med en man av det rätta virket.
Trots att han bara är 22 år så lyckades han fånga mitt intresse.
Han har en otrolig livserfarenhet och är lite av en påläggskalv inom rörelsen.
Studerar juridik och har tidigare jobbat i sin pappas företag.
För att belysa hans storhet så delar jag med mig av en dikt som han skrev till mig under middagen:
We´ve got to hold on to what we´ve got
it doesn´t make a difference
If we make it or not
We´ve got each other and that´s a lot
For love - we´ll give it a shot

Så så vackert.
Han kan vara ett bra tidsfördriv tills den rätte dyker upp.
För det finns alltid någon bättre som väntar runt hörnet.
Och jag tänker bara nöja mig med den bästa.
Min husgudinna Carrie Bradshaw vet hur jag ska tackla problematiken så i kväll blir det SATC-maraton och morotsstavar.
Nu till politiken.
Island ska folkomrösta om sin skuld till nederländska och brittiska sparare.
Mitt uttalande från kampanjhögkvarteret:
Islänningar har tidigare kallats för trendiga, men det är dags att ändra på det.
Den lilla ön i periferin ska göra rätt för sig och notan ska läggas på deras skattebetalare.
Modemedvetna risktagare i den bättre delen av Europa måste få chansen att ytterligare distansera sig från illaluktande fiskare.
Detta görs lättast genom att skuldbelägga befolkningen för en lång tid framöver och tvinga dem till underkastelse av kungadömena.
På så sätt kan modeshoppandet fortsätta i London och Amsterdam vilket är viktigare än en fungerande fiskauktion i Olafsvik.
Quality never goes out of style!

Delar även med mig av Wilmas senaste verk, bis später!

2 kommentarer:

  1. Väl talat! Med skatt tvingas pöbeln till lydnad. Och lyder icke pöbeln tar vi till våld. Det är den rikes rätt!

    /Agnes von und zu Arschloch

    SvaraRadera
  2. Tack Agnes!
    Rika med god klädstil har givetvis rätt att handla efter det som gör familjen bättre och starkare.
    Liebe dich!
    Küß/Bodil

    SvaraRadera