torsdag 29 april 2010

Love boat

Hallo.
Härlig dag som avslutades med ett åskväder och en regnig promenad.
Kändes uppfriskande, ungefär som en a-kasse-jons uppvaknande ur bidragssängen.
Såssarna vill höja bidragsfuskarnas ersättning samtidigt som de som har fått jobb i familjeföretaget ska straffas med höjd förmögenhetsskatt.
Blir äcklad av denna ansvarslöshet.
Pengarna omfördelas från Östermalms Saluhall till Kapp-Ahl och Kebabkungen.
Sjukt samhälle vi lever i.
Älskade S-O har givetvis ridit ut på sin ädla springare och fördömt denna oansvariga miljardrullning.
Han är ju så duktig med siffror tack vare sin mastersexamen i företagsekonomi från Fairfax University.
I natt hade jag dock en något otäck dröm.
Jag drömde att jag och Seaside Schlingmann skrapade båten som låg upplagd vid Kruthuset.
Vi skrattade, delade på rosé och lyssnade på Godmorgon Världen.
Precis när fernissan skulle läggas på så kom Kissie förbi med en grillad chorizo i näven.
Seaside släppte då penseln och mumlade något om bröst, läppar samt ung företagsamhet.
Därefter tittade han strängt på mig och sa att han levt i en livslögn och att han nu ville hissa spinnakern i nya farvatten.
Ungefär då vaknade jag kallsvettig och med en olustig känsla i bröstet.
Detta har följt mig hela dagen vilket gjort mig något mindre strålande trots min härliga outfit signerad Stella McCartney.
Nu ska jag ta ett par brandy så att jag sover lite bättre.
Küß küß

2 kommentarer:

  1. Hej Bodil, jag är allvarligt oroad av valrörelsen. Det pratas mest om pensionärer och höginkomsttagare. Vad händer med oss ensamstående tonårsföräldrar med värk i kropp och själ, mest ryggen? Finns det ingen plats för os i dagens hårda samhälle? Min kompis som bor i en fin bostadsrät på kungsholmen går det minsann ingen nöd på. Jag gråter av oro varje kväll. Då kommer också det ryggonda fram./ Leslie

    SvaraRadera
  2. Hej älskade lilla Leslie.
    Jag utgår från att du är en kvinna eftersom en sann silverrygg aldrig skulle försätta sig i din situation.
    Först skulle jag nog gå till ett välsorterat parfymeri och inhandla något nytt från La Prairie.Om inte detta botar oron och ryggsmärtan så skulle jag nog se över familjens pensionssparande, jaga en ny man samt titta på ett eventuellt lyft av bröst och rumpa.
    Hoppas att du hittar rätt på kärlekens aveny så att glädjen återigen präglar ditt misslyckade liv.
    Küß deine Bodil

    SvaraRadera