fredag 16 april 2010

Jag vill om du vågar

Har precis mönstrat av och ligger nu och njuter av vårblommor och pollen i ett soligt Visby.
Såg precis i min Iphone att Seaside har hållit en anförande av guds nåde:

”Det är viktigt med en stark offentlig sektor!”

”Vi måste värna full sysselsättning!”

”Vi ser strukturella problem med att kvinnor tjänar mindre än män!”

Slagorden ekade verkligen över rödtottarna på regnkusten.

Tror dock vad jag vill på att älskade Schlingmann menade detta.

Är mer inne på att han försökte tala med bönder på bönders vis.

Göteborgsmoderaterna är inte de brunstigaste tjurarna i hagen och de försöker till och med samarbeta med götelaborgs-såssarna vilket är äcklande.

Seaside var därför lite smidig för att inte skrämma fiskrensarna på flykten.

Han är både fager och finurlig vår älskade spin doctor och glömde uppenbarligen inte att ställa tillbaka klockan – ett år – när han anlände till Sveriges friggebod.

I kväll ska jag på en privat tillställning på Kallis och måste därför upp till lägenheten för att välja fodral.

Schuterman eller Laura Ashley är frågan.

Blommor i mitt hår ska jag i varje fall ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar