torsdag 15 april 2010

Runaway train

Mycket resande nu.
Har blivit ombedd att sköta Katrineholms officiella bloggnätverk vilket gör att jag måste vara på plats minst två dagar i veckan.
Känns som ett bra gig nu när Stockholm – tillfälligt – har vänt mig ryggen.
Bönderna är dock lite underutvecklade vad gäller saker och tings sanna värde så jag fick verkligen tjata mig till en timlön på 4 500 kr.
Fattar de inte att stil kostar? För är det dyrt är det bra. Är det dyrt, är det jag.
Gotlandsretreaten kommer därför väldigt lägligt eftersom jag jobbar väldigt hårt just nu.
Försöker även sätta ihop en föreläsningsturné som bör inbringa en del slantar.
Tänkte att jag, Maud Olofsson och Ursula skulle kunna göra en variant på "Ladies night", fast för säljare i karriären.
Lite sång och dans, blandat med allvarliga ting som företagande och näthat.
Tror att det skulle kunna bli en riktig succé.
Får se när det projektet kan sjösättas, intresserade finansiärer kan kontakta min fansida på Facebook.
Vårbudgeten var, som jag misstänkte, en Da Buzz-låt från början till slut.
Alla får det bättre förutom de som inte förtjänar det.
Det vill säga sjuka och lata arbetslösa.
Skönt att kunna dra på sig ridstövlarna för att sparka nedåt. Skulle nästan vilja krydda anrättningen med en piska och nätstrumpor.
Seaside Schlingmann var som vanligt oklanderligt klädd och han har säkert börjat putsa på rullfocken inför sommarens seglatser.
Nu blir det lite portvin så att mina drömmar blir blåa.
Bis bald meine lieblings

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar