torsdag 11 februari 2010

Who do you think you are

Hopp och hallå. Kom precis hem efter min tuffa arbetsdag. Mötet med Expressen gick bra och vi kommer allt närmare ett avslut. Hoppas verkligen att de löser alla hinder som just nu ligger mellan mig och kontraktet. Lunchmötet hölls på Lux och deras grönsallad var smått fantastisk. Den innehöll machesallad, gurka och krasse och kostade inte mer än 130 kr.
Myyyycket prisvärt.
Efter det tog jag taxin till Sturebadet och körde trappmaskinen i 47 minuter. Framför mig tränade en snygg bloggare/författare/entreprenör som gjorde att passet gick på ett litet kick.
Han gav mig även en liten blick så den pappan kan jag nog förtrolla.
Därefter var det dags att besöka de härliga kvinnorna på NK:s doftavdelning igen.
Detta blev dock rena nyårsrevyn eftersom någon slags uteliggare hade hittat dit.
Mannen i fråga mumlade något om La Prairie Life Threads Silver, men den vackra försäljaren visade med all önskad tydlighet att hon inte ville sälja dessa dyra droppar till vem som helst.
Dessvärre förstod inte snusmumriken piken utan hängde sig kvar likt en bidragstagare i Försäkringskassans telefonkö.
Till slut gav personalen dock upp och gav den vanliga människan ett paket.
Bra rutet av kvinnan som visade på lite försäljarmakt när hon visade att La Prairie inte hörde hemma i något skitigt badrumsskåp på Norrmalm. Och den vilsna mannen lär inte dyka upp där igen för att dra ned våra vackra varumärken i smutsen.
Vi med stil och klass måste hålla hårdare i våra märken så att inte kreti och pleti springer runt och luktar rikedom och fullkomlighet.
Tack för att ni har plockat upp facklan NK!
Nu ska jag ta en drink på Riche.
Küß meine lieblings

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar