tisdag 9 februari 2010

Cream

Vårt vackra flygbolag SAS får statlig stöd och det tycker jag är bra.
Som liten var min stora dröm att bli flygvärdinna, men min pappa sa ständigt att ”flygvärdinna var lika glamoröst som att jobba på McDonald´s”.
Min dröm blev just därför inget mer än just en dröm.
Maud har i dag tagit sitt ansvar och sett till att hennes eget taxiflyg överlever ett kvartal till.
De måste dock göra sig av med alla gamla åkerspöken som går runt och försöker sälja på oss Marianne och Fahrenheit på 10 000 meters höjd.
Först när de är utrensade kan bolaget bli lönsamt igen.
Har i dag köpt nya hudvårdprodukter på NK.
Är alltid zå inspirerande att träffa på alla dessa snygga och ytliga kvinnor som med risk för sin egen hälsa saluför härliga dofter och krämer på Hamngatans bottenplan.
Jag ser dessa kvinnor som 10-talets motsvarighet på kamikazepiloter och de gör Sverige vackrare och bättre.
Nu ska jag ta ett glas Chablis innan läggdags.
Küß und bis bald

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar