fredag 5 februari 2010

Ein bisschen frieden



Dessvärre är det nu slut på gratisbantningen och jag får behålla det jag stoppar i mig.
Suuuuurt.
Ska om ett par timmar träffa girlie-gänget för att njuta av lite vin och skvaller.
Måste dock hålla med kloka Mats Qviberg angående hans uttalande om kvinnor i styrelser.
Vi tjejer/kvinnor blir lätt uttråkade av det vanliga styrelsearbetet och det är även svårt att kombinera med stickning och en eventuell mammaroll.
För alla vet ju att vi kvinnor inte vill sitta och randa igenom möten och diskutera cigarrer eller storlek på drivern.
Av egen erfarenhet vet jag att jag har som roligast när jag får vara värdinna och passa upp maktens män.
Finns inget som boostar självförtroendet så mycket som slipsklädda karlars uppskattande blickar när jag serverar snittar på Rosersbergs slott.
De få gånger jag har arbetat som sekreterare hos någon av fars affärsbekanta har också varit en bra skola som visat vilken roll jag ska ha i könshierarkin.
Bis morgens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar