onsdag 3 februari 2010

Lyssna till ditt hjärta

Har i dagar, månader och år gått omkring och varit avundsjuk på alla som har haft vinterkräksjukan.
Orsaken till detta?
Givetvis för att det är ett billigt och effektivt bantningsmedel som dessutom gör underverk för hudfärgen.
Men i dag när jag var hos min terapeut så vred det äntligen till i mage och tarm vilket fick mig att jubla utom- som inombords.
Lyckans virus hade äntligen hittat till min hamn och förmiddagens soja-latte och biscotti kom ut via tak och källare. Jippie!
Min kbt-kvinna verkar dock inte förstå min glädje och ibland känns det som hon inte lyssnar på mig.
Hon tar då på sig sina ”tankelurar”, som hon kallar dem, när jag berättar om mina senaste kärleksbekymmer. Tar hon verkligen mig på allvar tänker jag?
Nog bör jag vara värd mer uppmärksamhet med tanke på att hon debiterar mig 2 300 kr i timmen.
Det enda goda råd som hon gett mig är att jag ska lyssna noga när en man talar, eftersom silverryggar och avelstjurar kan lära oss unga kvinnor mycket om jämställdhet.
Se bara på S-O Littorin och Noppe, de har visat var skåpet ska stå.
Nu måste jag till damrummet.
Küß

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar