torsdag 18 februari 2010

Doctor doctor

I dag gratulerar jag förre moderatledaren Bo Lundgren som har utsetts till hedersdoktor vid Ekonomihögskolan i Lund. Är alltid roligt när äldre män får den uppskattning de förtjänar. För ingen har väl glömt när Bo, då som finansminister, räddade Sverige undan en hotande lågkonjunktur i början av nittiotalet. Däremot har jag mycket svårt att acceptera att Christian W Jansson har fått samma titel. W Jansson är nämligen koncernchef för Kapp-Ahl – ett företag som vill att vi svenskar ska klä oss som undersköterskor vid en lönetorsdag på Karlsson & Co.
Förstår verkligen inte hur lundensarna har tänkt där.
Mötet med skatteplaneringsgruppen gick bra. Vi har beslutat att jag ska investera en del i Röda Korsets verksamhet i Luxemburg. De bedriver en kursgård och då ska jag köpa in mig i ett par fina vinfat som förhoppningsvis kommer att generera en värdeökning.
Det fina i kråksången är att det på papperet ser ut som jag stödjer en välgörenhetsorganisation vilket befriar mig från skatt.
I morgon ska jag försöka hitta något snyggt som jag kan ha på mig i helgen.
Blir alltså en ganska tuff och stressig arbetsdag.
För i helgen är det dags att söka silverryggar igen. Riche har korvveckor och då lär det vara tätt med flockledare på glasberget. Den där Kavring på Restumé lär har satt nytt kolbaszrekord med 10 korvar på 2,30 min.
Küß meine kleine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar