lördag 27 februari 2010

Sleeping satellite

Hej mina älskade lieblings.
Ber om ursäkt för min lathet på bloggen, men just nu är det bakhalt i livet.
Utbrändheten är ännu inte läkt och jag har svårt att producera professionellt och privat. Skulle verkligen behöva någon som drog mig upp för backen som ligger i min väg.
I fredags tog jag det lugnt och drack ett par brandy på hemmaplan. Orkade inte ta mig ut i vimlet utan somnade framför Let´s dance.
Modeveckor och Chanelauktioner har fått stryka på foten för att jag ska bli mitt sanna jag igen.
Pappa och Aida har varit förbi med hämtmat och jag sköter det sociala livet via Facebook.
En av Sveriges största morgontidningar har frågat om jag vill styra upp LAS-listorna inför kommande uppsägningar.
De skickade en Excel-fil med en massa namn och jag ska nu förkorta den med en tredjedel. Tror att det kan bli en lämplig uppgift nu när jag går lite på tomgång. Min urvalsmetod utgår från kön, anställningsår och personliga kontakter.
Män som är födda på 40-, 50- och 60-talet och kvinnor som någon gång har haft ihop det med dessa kan känna sig säkra.
Resten bör nog känna sig oroliga. Särskilt de som har med sig matlåda eller äter i personalrestaurangen. De har varken stil eller klass och är drivankare för konungariket Sverige.
I veckan ska jag ut i arbetslivet igen. Har pratat med min kursare, S-O Littorin, om att anställa ett par praktikanter nu när det ska växlas upp inför valet. Vi kanske ska träffas på Le Rouge för att ta en arbetsrelaterad drink i morgon kväll.
We shall overcome, küß

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar