onsdag 18 augusti 2010

Lili Marleene


Jesus Amalia vilken lyckad kväll det blev i går.
Allting funkade till punkt och pricka och debattörerna var tämligen överens om att folk i tredje världen måste sluta att grina i tid och otid och i stället lägga ett par extra timmar framför spegeln.
Nu gäller det bara att få ut den informationen till de behövande och kanske kan modebloggare utan gränser komma till användning i den frågan.
För egen del blev det en lång arbetsdag och jag var inte hemma förrän 04.30. Det var det dock värt trots att Älsklingen blev vred och att dagen gått lite i uppförsbacke.
Har mest ägnat mig åt att läsa Allianslitteratur och det har varit mycket berikande. Gillar särskilt Nyamkos kioskvältare, sorry JFR, som får mig att verkligen tänka till.
Är för övrigt min goda vän Henrik som varit med och skapat denna bibel för medelklasstänkare.
Jag och Henrik ska förresten kanske äta en bit mat i veckan.
Han är dock lite tråkig vad gäller urvalet. Den senaste gången åt vi korv med mos, gången innan var det köttbullar och potatis och före det var det julbord eller möjligen pannkakor.
Han säger att all annan mat smakar skit redan i munnen. Tror faktiskt att dessa rätter är det enda han äter.
”Varför ska jag testa något annat när jag vet att detta är gott”, brukar spjuvern säga.
Föreslog att vi skulle gå på Beirut Café en gång, men då fnyste han bara och menade att de inte hade någon svensk mat på det skitstället.
Men det är bra att han får styra vår integrationspolitik, för det är frågor som han verkligen kan och brinner för.
Nu ska jag ut och i modevecksvimlet och jag kör klänning och skärp från COS.
Bis bald, küß

1 kommentar: