måndag 22 mars 2010

Where the streets have no name



Full fart i vårfloden.
Har i dag varit på en workshop med Stockholms förenade PR-konsulter.
En sagolikt inspirerande tillställning där vi delade med av oss av mode- och pitchtips.
En gammal relik från förr – Linda Lugge – hade släpat sig dit och hon måste blivit vettskrämd.
Hennes typ var på konsult-modet omkring renässansen, men nu är det andra bullar som gäller.
Hade på mig min powerdräkt från Lagerfeld och mina "fuck-me-boots" från Jimmy Choo. Linda kom i en plyschpyjamas och såg allmänt förvirrad ut. Hon har inte fattat att det är sex och flärd som fixar jobben nu för tiden.
Stackars liten Tulla-Maja.
Annars har jag haft en klump i magen hela dagen. Baracken från Chicago lyckades få sitt vedervärdiga sjukförsäkringsförslag klubbat i senaten.
Fula och fattiga kommer hädanefter kunna få läkarhjälp vilket kommer att slå hårt mot den amerikanska nationen.
Darwinismen kommer inte att kunna verka och klyftorna kan minska. Vidrigt värre och jag blir tårögd när jag tänker på vart världen är på väg.
Filippa & Fredrik ni måste stoppa eländet!
Vi med fina familjer och släktfonder kan förlora vår plats på piedestalen om det fortsätter på detta vis.
Äckligt är bara förnamnet.
Küß

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar