måndag 8 mars 2010

Don´t bring flowers after i´m dead

Die sonne scheint och jag älskar livet.
Helgen har varit fantastisk och mina dejter gav allt man kan önska sig som ung och vacker entreprenör.
Sitter nu hemma och tänker, smakar och känner.
Har börjat samla in lite huvudmått från mina uppvaktare och jag gör det under förespeglingen att jag vill känna på deras hår. Det går herrarna alltid på. Har nämligen kommit över några trevliga böcker som beskriver inviden utifrån skallformen.
Enligt boken så kan man få reda på allt om en människa genom att mäta skallen. Lite lustigt var det när jag jämförde Les mått med boken. Det visade sig att han var närmare Welsh springer spaniel än en framgångsrik företagare. Skönt att jag släppte lös den gatukorsning i god tid! Mina nuvarande uppvaktare är allt annat än byrackor och jag hoppas verkligen att någon av dem kan bli en bröllopsdejt till sommaren.
Känner så många som ska gifta sig detta kungliga bröllopsår och då måste jag hitta en man som kan föra min talan på tillställningarna.
Sitter nu och väntar på Wilma för vi ska ut och lägga upp strategi för veckan. Blir en snabb promenad och därefter en macka på surdegsbröd på Sturekatten.
Bränner av ett läsarmejl på en gång:
Hej Bodil!
Jag är en tjejis på sexton år som behöver shopping tipps och du verkar vara jätte bra på att shopa.
När jag går ner på stan på lördan är det så mycke folk från förorten som åkt in med tunnel banan. från hökarengen och vad vet jag.
när ska man shopa för att det inte ska va så mycket fula mänskor ute? en del har ju jätte mörk hy också..
aja pözz från emilie

Mitt svar: Hej söta Emelie. Verkar som om du själv är en vanlig människa som inte har råd att handla mitt i veckan. En framgångsrik entreprenör shoppar mellan 12-16 på vardagarna. Måste man shoppa på helgen så använder man sig av en personal shopper på NK.
Viel glück, küß/Din Bodil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar