fredag 12 mars 2010

Over my shoulder

Ibland tänker jag lite extra på den resa som jag gjort.
Inte så att jag ångrar något utan mer en tillbakablick på det jag åstadkommit.
Visst, tanken har slagit mig att jag kanske skulle försöka få mina memoarer publicerade. Tror att jag kan skriva något som unga tjejer skulle kunna få användning av.
Har varit i topp och botten, men alltid kommit tillbaka starkare och modigare.
Jag ser på mig själv lite som en Carrie utan bostadslån och vestibulit.
Min politiska låga har slocknat lite efter partiets orättfärdiga behandling av kollegor. Tycker det är fel att man ska straffas för att man tänker uppåt och framåt på ett mer kreativt och beräknande vis. Vi moderater kommer att mista många duktiga män med spetskompetens och EQ om vi ska bli petiga byråkrater.
Vi måste bli mer som en familj som tar hand om varandra och varandras barn.
Tänk på detta Fredrik och Filippa!
Tillsammans kan vi hålla pöbeln stången.
I kväll ska det bli en klassisk tjejkväll med allt som hör till.
Ska nu äta ett par makirullar och sedan blir det bubbel för hela slanten.
Min redaktör jobbar så jag tänkte låta spinnaren utforska nya vatten.
Rätt silverrygg hugger inte på blankkrok utan ser att jag är något alldeles alldeles extra.
Fortsätter min preppystil och snart kanske jag kan bygga mitt Lexingtonhem.
Küß mädels

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar