söndag 15 november 2009

Sweet home Alabama

Vet inte var jag ska börja, men de senaste tio dagarna har varit sjukt turbulenta.
Det började med att jag hade ett litet sammanbrott.
Min baltiska eller polska hemhjälp hittade mig gråtande i duschen och ringde pappa. Pappa hade inte tid att titta till mig så i stället kom hans sekreterare till min undsättning. Enligt henne och någon slags läkare hade jag drabbats av panikångest på grund av ett alltför frikostigt alkoholanvändande. De skrev in mig på Maria Pol och där fick jag vistas i sju dagar och nu är jag friskförklarad.
Där av min frånvaro på bloggen.
Har i eftermiddag varit på söndagsstek hos pappa och mamma. Var helt fantastiskt gott och pappa bjöd på ett rött vin som var något utöver det vanliga. Har varunummer 96969 och hittas lättast i närmaste Systembolag.
Är nu hemma igen och sanslöst laddad inför veckans politiska gärningar. Under söndagsmiddagen diskuterade vi Vellingemoderaternas civilkurage och det faktum att de vet vad som är bäst för Sverige. Hur skulle det se ut om varje kommun tillhandahöll vandrarhem för ensamkommande flyktingbarn? Självklart illa. Dessa barn har ingen känsla för kvalité eller för den delen god smak och skulle göra Sverige till ett fulare rike. Det vill vi väl inte?
Nu ska jag sortera lite kläder.
En snyggare start för Sverige är på gång.
Küß


1 kommentar:

  1. Härligt att du är tillbaka på banan, Bodil.
    Tyvärr missade du White Room igår. Alex, Stoffe, Chrips, Leonardo och Victor var där. Huuuur söta som helst!!!
    Jaja, de kommer tillbaka som flyttfåglar när vi går ut ihop nästa gång. Umarme dich /Nanna

    SvaraRadera